Психологічні аспекти дисципліни на уроці

Дисципліна – це певний порядок поведінки людей, що відповідає нормам права та моралі, що склалися у суспільстві. Це умова, засоби й результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль. Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є доброзичливі відносини між викладачами, майстрами в/н та дітьми.

Необхідно враховувати, що дисципліну в групі обумовлюють:

  • раніше нагромаджений досвід поведінки учнів,
  • організованість групи,
  • ставлення до навчання, предмета, педагога,
  • дотримання єдиних вимог до учнів всіма педагогами, які працюють з групою,
  • загальні правила та традиції навчального закладу.

При роботі на уроці і для підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:
1. Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.
2. Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.
3. Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний настрій.
4. Стежте та не допускайте перевтоми учнів.
5. Надавайте учням можливість частіше працювати у підгрупах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.
6. Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе успішними.
7. Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету педагога.
8. Будьте привітними.
9. Не виявляйте антипатій до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.
10. Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові.
11. Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.

 

 

 

 

 

 

_

Поділитися в соц. мережах

Share to Google Plus
Share to LiveJournal