Рекомендації та поради психологічної служби

Памятка для батьків!
Азбука для батькiв
Психологічні рекомендації статевого виховання
Поради батькам щодо виховання і навчання підлітків.
Чому підлітки брешуть.
Як уберегти дитину від поганої компанії.

Поради батькам з виховання підлітків від соціального педагога

Якими діти народжуються – ні від кого не залежить, але в наших силах зробити їх хорошими через правильне виховання. Плутарх

Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини.
Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку юного покоління.
Пам’ятка для батьків

1. Ніколи не займайтесь „виховною роботою” у поганому настрої.

2. Чітко визначте, що ви хочете від дитини (і поясніть це їй), а також дізнайтесь, що вона думає з цього приводу.

3. Надайте дитині самостійність, не контролюйте кожен її крок.

4. Не підказуйте готового рішення, а показуйте можливі шляхи до нього і розглядайте з дитиною її правильні і неправильні, доцільні і недоцільні кроки до мети.

5. Не пропустіть моменту, коли досягнуто перші успіхи. Відмітьте їх.

6. Вкажіть дитині на допущену помилку, щоб вона осмислила її.

7. Оцінюйте вчинок, а не особистість. Пам’ятайте: сутність людини і її окремі вчинки – не одне й те саме.

8. Дайте дитині відчути (посміхніться, доторкніться), що співчуваєте їй, вірите в неї, не зважаючи на помилку.

Ви повинні знати

1. З ким приятелює ваша дитина.
2. Де проводить вільний час.
3. Чи не пропускає занять у школі.
4. У якому вигляді або стані повертається додому.

Кілька коротких правил

1. Показуйте дитині , що її люблять такою, якою вона є, а не за якісь досягнення.
2. Не можна ніколи (навіть у пориві гніву ) говорити дитині, що вона гірша за інших.
3. Треба чесно й терпляче відповідати на будь-які її запитання .
4. Намагайтесь щодня знаходити час, щоб побути наодинці зі своєю дитиною.
5. Учіть дитину вільно спілкуватися не тільки зі своїми однолітками, але й із дорослими.
6. Не соромтесь підкреслювати,що ви пишаєтеся своїм малюком .
7. Будьте чесні в оцінках своїх почуттів до дитини .
8. Завжди говоріть дитині правду ,навіть коли вам це невигідно.
9. Оцінюйте тільки вчинки, а не її саму.
10. Не домагайтеся успіху силою. Примус – найгірший варіант морального виховання. Примус у сім’ї порушує особистість дитини .
11. Визнайте право дитини на помилку .
12. Думайте про дитячий «банк» щасливих спогадів .
13. Дитина ставиться до себе так, як ставляться до неї дорослі .
14. І взагалі, хоч інколи ставте себе на місце своєї дитини, і тоді ви краще зрозумієте, як її виховувати .

Поради педагогу.
Кодекс педагога.
Для классного керівника.
Психологічні аспекти оцінювання успішності учнів.
Психологічні аспекти дисципліни на уроці.
Позитивне мислення – щасливе життя!
Рекомендації класним керівникам

Педагогічна культура

Здраствуйте, шановні викладачі та майстри виробничого навчання! Сьогодні хотілося б почати нашу розмову з теми, яка дуже важлива для кожної людини, а особливо для педагога!

Культура, для людини яка присвятила своє життя педагогіці, в першу чергу, означає турботу…

Високий рівень культури має той педагог, який дотримується деонтологічних (деонтологія – розділ етики про професійний обов’язок учителя) вимог і певних неписаних правил…

1. Поважайте себе та свою справу.
2. Любіть свою роботу та удосконалюйте себе.
3. Не робіть того, що засуджуєте в інших.
4. Знайте, що Ваша поведінка впливає на стан душі, здоров’я та настрій не тільки Вас, а й оточуючих людей.
5. Знайте, що в розмові, крім лексичного запасу та граматичної структури, важливими є тон та інтонація.
6. Старайтеся нікого ніколи не ображати, навіть випадково.
7. Ставтеся до інших доброзичливо, тактовно, делікатно. Будьте уважним та привітним.
8. Не смітіть навколо себе (не недопалками, ні поганими звичками, ні поганими ідеями).
9. Колектив (як педагогічний, так і учнівський) – не місце для відкритих симпатій чи антипатій.
10. Умійте бережно ставитися до навколишнього світу.

Педагогічна культура проявляється у спілкуванні та процесі спільної роботи педагога та учня. Проте існують деякі педагогічні бар’єри, що заважають спілкуванню, негативно позначаються на самопочутті педагога й учнів. Основні бар’єри, що можуть виникнути у процесі спілкування між педагогом та учнем:
1. Бар’єр упередженості та безпричинної негативної установки.

Він виражається в тому, що Ви зовні безпричинно починаєте ставитися до тієї чи іншої людини в результаті першого враження чи з незрозумілої причини. У такому разі варто встановити можливі мотиви появи у Вас такого ставлення до людини та перебороти їх.
2. Бар’єр негативної установки, уведеної у ваш досвід ким-небудь з людей.
Хтось повідомив Вам негативну інформацію про учні, і у Вас складається негативна установка, яка буде спроектована на всю особистість учня, проте це безпідставна оцінка, яка найчастіше буває неправильною. У такому разі потрібно познайомитися з даною людиною, а потім на основі отриманого досвіду переглянути дану оцінку.
3. Бар’єр «остраху» учнів.
Цей бар’єр може виникнути в молодого педагога, який не має достатнього досвіду спілкування з учням/
4. Термінологічний бар’єр, який виникає коли спілкування з учнями педагог будує не враховуючи життєвий досвід учнів та їх рівень понять та уявлень. Потрібно враховувати вікові особливості дитячої групи.
5. Бар’єр відносин – виникнення почуття ворожості, недовіри до педагога, що поширюється і на інформацію, яку він надає.
Психологічні бар’єри потрібно переборювати, адже від того, як складаються взаємини з учнями, багато в чому залежить продуктивність виховного процесу.

Ще одне з головних правил педагога – не спішіть, «зупиніться – озирніться» та ретельно проаналізуй, чи не виникає якихось проблем, чи все в Вашій діяльності правильно. Пам’ятайте, що все залежить тільки від Вас!

Ці неслухняні батьки!
Заповіді підліткам щодо виховання батьків.
Поради з самовиховання
Кодекс честі учня
7 порад учням
Позитивне мислення – щасливе життя!

Як повірити в свої можливості

Віра у Бога, у добро, у своїх ближніх, у себе врешті-решт… Це почуття необхідне кожному, як повітря. Ще нашим створенням, нашим єством було закладено так, що людині просто необхідно у щось вірити. Бо інакше не буде сенсу у самому житті. Більше того, воно так і є: людина завжди вірує. Якщо зневіряється у чомусь хорошому, починає вірити в невдачі, власну лиху долю, чорні полоси життя. Проте, лише сама людинаробить вибір своєї віри.

Одним із найнеобхіднішого почуття для людини є віра у себе! Лише повіривши у свою необхідність, свої можливості, свою силу, ми можемо повірити у інших, полюбити життя та світ навколо нас. Як багато людей прислухаючись до, не завжди вірної, думки оточуючих, може й зовсім сторонніх людей, слухаючи досвід, обставини, почуття провини втратили це цінне почуття віри в себе та свої можливості. Для того, щоб такого не трапилося з тобою:

Пам’ятай про свої позитивні якості, замість того, щоб пам’ятати негативні. Проте знай й свої слабкі якості, працюй над ними, удосконалюйся!
В усьому, що ти робиш, намагайся знайти позитив.
Знайди ціль – що ти хочеш отримати по закінченню своєї справи.
Пробачай собі помилки. Ми можемо ставитися до себе дуже суворо, але все-таки робимо їх. Визнай свою помилку й адекватно компенсуй збитки.
Не перекладай провину на інших – це ознака безсилля. Так само не перегинайте палицю, обвинувачуючи в усьому тільки себе.
Відмовся від думки, що ти – безнадійний і невдаха, якого ніхто не любить. Якщо ти думаєш так, то це може стати істиною, оскільки ти сам переконуєш в цьому інших.
Шукай і приймай допомогу, підтримку і пораду, коли маєш потребу в цьому.
Вчись слухати, не даючи оцінок і не роблячи порівнянь.
Відмовся від балаканини, пліток, скарг, бажання помсти, від усіх бажань, що підривають твою цілісність і особисту силу.
Стався до себе добре. Твоя самоповага та віра у власні можливості ніколи не зросте, якщо ти не будеш ставитися до себе належним чином. Пам’ятай: той, хто любить себе, виглядає краще, має прекрасне здоров’я.
Пам’ятайте, що ти недосконалий– і це прекрасно. Ти – людина, що може помилятися й виправляти свої помилки. Досконалість недосяжна, а природність деяких якостей буває більш привабливою.
Визнай себе таким, яким ти є, – унікальним, оригінальним, людяним.
Вчись сприймати любити себе таким, як ти є.

Поділитися в соц. мережах

Share to Google Plus
Share to LiveJournal