Поради педагогу.

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОБОТИ ПЕДАГОГА

 Вимоги до особистості педагога

1. Суспільно-гуманістична спрямованість, яка передбачає:

  • високий рівень самосвідомості, суспільної та національної свідомості;
  • усвідомлення громадянського обов’язку, високий рівень політичної культури та культури міжнаціонального спілкування;
  • високий рівень моральної вихованості;
  • соціальну активність і відповідальність;
  • володіння навичками суспільно-гуманістичної роботи, вмінням творчо працювати, використовувати й цінувати колективний досвід, критично оцінювати досягнуте;
  • володіння вмінням брати участь у співпраці, співтворчості;
  • здатність до прояву громадянської активності на благо суверенної України.

2. Професійно-педагогічна спрямованість, сутністю якої є:

  • розуміння соціальної ролі педагогічної професії, інтерес до дитини як суб’єкта діяльності, вміння розуміти її потреби й особливості, складність і неоднозначність внутрішнього світу;
  • педагогічна спостережливість; педагогічний такт.

3. Високий рівень педагогічної майстерності, який передбачає:

  • знання основ предмета, завдань і категорій педагогіки;
  • знання вікових, анатомо-фізіологічних та психічних особливостей розвитку учнів, соціального формування особистості; розуміння суті, мети, завдань, форм і методів виховання;
  • знання індивідуально-психологічних та індивідуально-типологічних особливостей вихованців;
  • володіння вміннями й навичками організації виховної діяльності учнів, визначення їх рівня вихованості, вміння проектування розвитку особистості в колективі, планування, відбору, узагальнення навчально-виховного матеріалу;
  • володіння прийомами й засобами педагогічної техніки, вмінням встановлювати педагогічне доцільні взаємовідносини з окремими учнями, малими групами, учнівським колективом, батьками, вчителями, аналізувати свою діяльність і діяльність колективу, результати роботи. 

Основні функції педагога

Організаторські:

  • планування і координація всієї виховної роботи з групою;
  • надання допомоги активу в організації групи;
  • встановлення зв’язків із учнівським та педагогічним колективами, батьками, громадськістю;
  • забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів;
  • ведення документації в групі;
  • сприяння розвитку самоврядування в колективі.

Аналітико-узагальнюючі:

  • сприяння всебічному розвитку учнів на основі вивчення і врахування їхніх індивідуально-психологічних особливостей.

Координаційно-узгоджуючі:

  • У забезпечення узгодженості роботи учнівського, вчительського, батьківського колективів.

Психологічні:

  • У встановлення довірливих стосунків із вихованцями,
  • зняття-психологічного напруження в учнівському колективі.

Стимулюючо-гальмівні:

  • активізація чи гальмування учнівської діяльності залежно від її спрямованості.

Поділитися в соц. мережах

Share to Google Plus
Share to LiveJournal