Поради батькам щодо виховання і навчання підлітків.

Вам важко з підлітком? Повірте, підлітку важче, ніж вам.

Ви помічаєте, що він погано навчається, має незадовільну поведінку, грубить, стає замкнутим, не може порозумітись з друзями, втрачає довіру до вас, стає нервовим. Отже, ваша дитина вступила в підлітковий вік.

Тому вам потрібно:

  • любити дитину не за те що вона розумна чи гарна, а за те, що вона ваша рідна
  • зрозуміти, що конфліктів з ровесниками, бунту проти батьків, незадоволення всім і собою у тому числі, дитині не уникнути. Тому ваше завдання-допомогти
  • пам’ятати, що підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним
  • не слід залишати дитину без нагляду, тому що в цей період внутрішній світ дитини дуже нестабільний
  • не допускати недоліків та суперечностей в поведінці близьких і старших – вони сприймаються гостро і хворобливо
  • не забувайте – у батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів

Пам’ятайте:

  • Якщо дитину постійно критикують-вона вчиться ненавидіти
  • якщо дитину висміюють-вона стає замкнутою
  • якщо дитина живе у ворожнечі-вона вчиться агресивності
  • якщо дитина зростає у докорах-вона починає жити з почуттям провини
  • якщо дитина зростає в чесності-вона вчиться бути справедливою
  • якщо дитина зростає в терпимості-вона вчиться сприймати інших
  • якщо дитина живе у безпеці-вона вчиться вірити людям
  • якщо дитину підбадьорюють-вона починає вірити в себеякщо дитину хвалять-вона вчиться бути вдячною

Без сумніву, дитина набуває впевненості в собі під впливом батьківської любові. Способи продемонструвати вашу любов до дітей можуть бути різноманітними. Говоріть частіше, що ви їх любите, обіймайте, цілуйте. Якщо ви вважаєте, що такі ласки доступні тільки дітям, ви глибоко помиляєтеся. Дорослі діти мають не меншу потребу в цьому. Це обґрунтоване побоювання, але є чимало способів показати їм свою любов! Частіше організовуйте виїзди на природу, на дачу, відвідування кафе і просто пішохідні прогулянки. Ви зможете перейнятися інтересами вашого сина або дочки, поділитися своїм життєвим досвідом. Це сприяє встановленню довірчих взаємин.

Долучайте дітей до трудових сімейних заходів. Це допоможе дітям відчути, що їм довіряють і цінують їх як серйозних партнерів.

Виявляйте глибоку цікавість до навчання ваших дітей. Допоможіть їм підготувати виступ або разом зробіть екскурсію складними математичними правилами. Успіх у навчанні та інших справах підніме батьківський авторитет в очах дітей. Ви станете їхніми героями. Намагайтеся помічати позитивні зміни в характері дитини, не забудьте висловити своє схвалення.

Проаналізуйте, як часто на запитання або прохання дитини ви відповідаєте: “Почекай, я зараз зайнятий (зайнята)”.

Коли ви уважні до дітей, вони розуміють, що ви цінуєте їх. А коли неуважні, вони наче чують: “ Я люблю тебе, але інші речі мені дорожчі. Не настільки ти і важливий”. Звичайно, є моменти, коли неможливо відкласти розпочате, і ви не можете поспілкуватися з дітьми. Але суть у тому, що є багато ситуацій, коли ви можете перерватися, якщо справді захочете. У таких випадках ваш вчинок допоможе дитині усвідомити: вона вам справді дорога.

  • Коли батьки пам’ятають про схвалення, любов, увагу, вчать відповідальності і виявляють батьківський авторитет, відбуваються дивні речі.
  • Коли до дітей ставляться терпимо і справедливо, вони вчаться бути терпимими і справедливими до інших.
  • Коли дітям навіюють впевненість у собі, вони вчаться бути спокійними й впевненими.
  • Коли до дітей ставляться із замилуванням і похвалою, вони вчаться бачити хороше в інших.
  • Коли діти живуть в атмосфері правдивості, вони дізнаються, що таке справедливість.
  • Коли дорослі схвалюють вчинки дітей, діти вчаться цінувати себе.
  • Коли діти відчувають беззастережну любов, вони вчаться шукати любов у світі.
Якщо ви чуєте Обов’язково скажіть Не кажіть
«Ненавиджу школу!» «Що відбувається в школі, хто примушує тебе так по­чуватися?» «Коли я був у твоє­му віці… Ти просто ледар!»
«Все здається та­ким безнадійним…» «Іноді всі ми почуваємо­ся пригніченими. Давай поміркуємо, які в нас про­блеми і яку з них треба розв’язати в першу чергу» «Подумай краще про тих, кому ще гірше, ніж тобі»
«Усім було б краще без мене!» «Ти дуже багато значиш для мене, і мене бентежить твій настрій. Скажи мені, що відбувається» «Не кажи дурниці. Давай поговоримо про щось інше»
«Ви не розумієте мене!» «Розкажи мені, як ти по­чуваєшся. Я дійсно хочу це знати» «Хто ж може зро­зуміти підлітків у наші дні?»
«Мамо, я здійснив поганий учинок» «Давай сядемо і поговоримо про це» “Що посієш, те й по­жнеш”
«А якщо у мене не виходить?» «Якщо не виходить, я буду знати, що ти зробив усе можливе» «Якщо не вийде — значить, ти недо­статньо постарався»

 

Поділитися в соц. мережах

Share to Google Plus
Share to LiveJournal