Структура виховної роботи


Основною метою виховної роботи в нашому навчальному закладі є виховання особистості учня, морально-етичних та естетичних смаків, розвиток природних здібностей, нахилів та задоволення інтересів учнів, набуття ним соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, розвиненої духовності, моральної, естетичної, правової культури, прищеплення патріотично-національних норм, правил, цінностей та ідеалів поведінки, попередження правопорушень.
Чернігівський професійний ліцей побуту

Враховуючи вимоги сьогодення до підготовки високо кваліфікованих робітників виховну роботу в професійному ліцеї здійснюють: дирекція, викладачі, майстри виробничого навчання, вихователі, керівник фізвиховання, соціальний педагог, практичний психолог, керівники гуртків, бібліотекар, органи учнівського самоврядування, члени батьківського комітету.
Чернігівський професійний ліцей побуту

Учасники виховного процесу очікують такий  результат – формування цілісної особистості, яка має активну творчу і соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров`ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя.
Чернігівський професійний ліцей побуту

Виховний процес у ліцеї здійснюється з урахуванням пріоритетних напрямків виховання:

– превентивне виховання;
– морально-правове виховання;
– національно- патріотичне виховання;
– фізичне виховання та здоровий спосіб життя;
– громадянське виховання;
– пізнавально –  естетичне виховання;
– екологічне виховання;
– сімейне виховання;
– трудове виховання;
Чернігівський професійний ліцей побуту

1.    Превентивне виховання

Метою превентивного виховання є реалізація заходів, спрямованих на попередження злочинів і злочинності, вдосконалення способу життя учнів без порушень норм моралі. Організація та проведення заходів щодо попередження злочинності та правопорушень, протидії розповсюдження наркоманії, тютюнопаління, захворювання на СНІД здійснюється відповідно до Комплексної програми профілактики злочинності.

Педагогічний колектив ліцею проводить певну роботу, спрямовану на виконання комплексної цільової програми боротьби зі злочинністю. Головними напрямками роботи з цього питання є індивідуальна робота з дітьми, схильними до пропусків занять, правопорушень, до девіантної поведінки. В ліцеї розроблена система роботи щодо контролю за відвідуванням учнями занять.

Навчальний заклад тісно співпрацює з клінікою «Дружньо до молоді», Чернігівським центром для сім’ї дітей та молоді, Червоний хрест, запрошує працівників молодіжних організацій, соціальної служби молоді, організовує зустрічі з лікарями, є співпраця з службою в справах неповнолітніх та відділом кримінальної міліції в справах дітей, з працівниками правоохоронних органів, проводяться загальноліцейні тематичні виховні години, Лекції-бесіди «Світ залежностей», « Від пияцтва до злочину – один крок», «Алкоголь і нікотин», «Як запобігти небажаній поведінці та шкідливим звичкам», «Татуювання – небезпечно», «Наркоманія сьогодні: залежність і протидія».

У ліцеї постійно працює Рада профілактики правопорушень. На засіданнях Радою розглядаються питання поведінки окремих учнів, які пропускають заняття та отримують незадовільні оцінки. Заслуховуються звіти майстрів, класних керівників, вихователів гуртожитку про стан виховної роботи.

Чернігівський професійний ліцей побуту

2.    Морально- правове виховання

Основними завданнями правового виховання є прищеплення і розвиток моральних почуттів, міцних переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами прийнятими у суспільстві, виховання патріотизму, громадської і соціальної відповідальності. У данному напрямку були проведені: тренінгові заняття із учнями, година спілкування «Про необхідність дотримання внутрішньоліцейного розпорядку», «Підліткова праця: правознавчий аспект», диспут «Плюс-мінус життя», година спілкування «Закон і ми», година правового інформування «Права людини як сфера взаємодоповнення права і моралі», бібліотечний урок права «Конституція у моєму житті», урок державності «Знати і поважати Герб своєї Вітчизни, її Прапор і Гімн», юридичний компас «Що таке правова культура?», правовий брейн-ринг «На терезах Феміди».

З  метою  виховання  правової культури  в учнів  проводиться  широка роз’яснювальна робота щодо вивчення основних положень нормативних норм, які гарантують право особи, родини, нації. Практична реалізація цих норм у повсякденному житті сприяє появі в учнів почуття захищеності.

 3.     Національно – патріотичне виховання

Мета національно патріотичного  виховання – посилити громадське та національно-патріотичне виховання, виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки, зберегти і примножити скарби духовності нашого народу, пробудити національну свідомість, прищепити любов до Землі-годувальниці, до природи рідного краю, любов до України, до свого народу.

З метою національно-патріотичного виховання у кожному кабінеті створені куточки державної символіки, всі урочисті шкільні заходи проводяться з використанням держаної символіки – Гімну та прапору.

Брали участьв обласних акціях в підтримку воїнів АТО та прикордонної служби «Добрянка»: були придбані побутові речі та технічні засоби, виготовлялись учнями нашого ліцею маскувальні костюми та тепла натільна білизна, маскувальна сітка, відвідували культурно-мистецькі заходи, які проходили в нашому місті;

Чернігівський професійний ліцей побуту
У нашому ліцеї були проведені: перший урок на тему: ”Україна – єдина країна”, інформаційна година «Українці – співтворці Європейської культури», конкурс «Українкою я народилася», тематичний вечір з елементами інсценізації «Кобзарем його ми звемо», година спілкування «Я люблю Україну», віртуальна слайд-подорож найкрасивішими місцями України «Ти одна і неподільна, Україно моя вільна», вікторина «Козацькі розваги», участь у обласному турі Всеукраїнської краєзнавчої експедиції учнівської молоді «Моя Батьківщина – України», «Україна має талант», обласний огляд – конкурс «З Україною в серці» –  наш навчальний заклад отримав призові місця в  різних номінаціях, флешмоб «Україна – вишиванка», до міжнародного дня солідарності молоді фестиваль національно – патріотичної творчості «Час вибрав нас».
Чернігівський професійний ліцей побуту

4. Фізичне виховання та здоровий спосіб життя

Формування здорового способу життя має на меті забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, охорони і зміцненню їхнього здоров’я, формування фізичних здібностей особистості, гармонії тіла і духу. Для реалізації даного напрямку у ліцеї проведені: Година спілкування «Що означає бути здоровим?», соціально-педагогічний тренінг на тему: «Ти і твоє здоров’я», круглий стіл «Обираємо здоровий спосіб життя», цикл тематичних зустрічей із медичним працівником, «Кліника дружньо до молоді» лекції «Венеричні хвороби і як їх не допустити», «Не бажана вагітність», співпраця з Чернігівським міським та обласним центрами соціальних служб у справах дітей, сім’ї та молоді.

Здоровий спосіб життя в учнів також формується і на уроках фізичної культури та під час проведення позаурочних заходів. Уроки фізичної культури проводяться на спортивній базі професійного ліцею та на стадіоні ліцею. Спортивно-масова робота професійного ліцею включає такі заходи: спортивне свято «Хто зоровий – той сміється. Все йому в Житті вдається.», першості ліцею з футболу, волейболу. Кожного року команди професійного ліцею беруть участь в обласних і районних спортивних змаганнях з різних видів спорту. Всі переможці та призери змагань нагороджуються грамотами.

5. Громадянське виховання

Метою громадянського виховання є формування свідомого громадянина, патріота, професіонала, людини з поведінкою та почуттями, спрямованими на розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні. В питанні громадянського виховання проводилися наступні виховні заходи: виховні години, круглі столи, тренінги на теми «Пізнати та зрозуміти себе», «Як відповісти на агресію», «Як стати успішною людиною?», «Шлях до самореалізації, або як стати особистістю», «Доброта – ознака сили, а не слабкості», «Ми за мир не планеті», вечір-реквієм, присвячений голодомору «Лихоліття 33-го»,  «Вічна слава героям Крут» «Так починався Майдан»,  «Рядки з Чорнобильського зошита»,  «День пам’яті та надії», «Хай торжествують на Землі Добро і Справедливість», «Хворий не означає приречений» (до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом), флешмоб «Ми за Мир».

Щорічно проводиться до Дня Перемоги літературно-музична композиція «Відвойована весна» та святковий концерт «Непогасити памяті вогню» в рамках якої проводяться уроки мужності, зустрічі з ветеранами, покладання квітів до Пам’ятника загиблим у ВВВ, волонтерська робота тощо.

6.     Родинно-сімейне виховання.

Головним завданням родинно-сімейного виховання є гармонійний, всебічний розвиток учня, підготовка його до життя в існуючих соціальних умовах, реалізацій його творчого потенціалу, формування в учнів моральних цінностей з позицій добра, людяності, правди, розуміння пріоритету виховання дитини у сім’ї. У питанні родинно-сімейного виховання використовуються такі форми роботи, як лекції, бесіди, зустрічі за “круглим столом”, вечори запитань та відповідей, дні відкритих дверей, вечори сімейних традицій, батьківські збори та засідання батьківських комітетів.

Вечір запитань і відповідей «Найцінніше, що я маю – моя родина», «Тут все священне, все твоє,  бо зветься просто краєм рідним», година спілкування «Бабуся – берегиня нашого роду», літературна сторінка «Трудові традиції української родини», літературно-фольклорний вечір «Духовні скарби України».

7. Трудове виховання

Трудове виховання спрямоване на формування творчої працелюбної особистості, виховання свідомого ставлення до праці як вищої цінності людини. Відповідно до мети та завдань даного напрямку виховання. у ліцеї були проведені: акцію з благоустрою закріплених територій в рамках всеукраїнської акції з благоустрою «За чисте довкілля», «Зробимо Україну чистою». Також організовуються виставки кращих виробів, виготовлених учнями у гуртках технічної творчості і під час виробничого навчання та виробничої практики. Традиційними стали «ярмарки професій» з участю районного центру зайнятості, а також виставка квітів «Щастя краси».
Чернігівський професійний ліцей побуту

8. Пізнавально-естетичне виховання

Метою естетичного виховання є формування основ естетичної культури, естетичних норм і принципів, вироблення естетичної активності, бажання вносити прекрасне у життя, примножувати культурно-мистецькі надбання народу. Педагогічні працівники в центрі уваги тримають виховання духовних естетичних смаків та високої моральності. Цьому сприяє залучення широкого кола учасників до підготовки концертних програм та номери художньої самодіяльності. Відповідно до завдань даного напрямку кожного року проведяться наступні заходи:

–   святкова лінійка до Дня знань;
–  святкова програма до Дня працівників освіти;
–  концертна програма для батьківських зборів;
–  огляд-конкурс художньої самодіяльності серед навчальних груп І курсу;
–  посвята в ліцеїсти;
–  святкова Новорічна програма;
–  День закоханих;
–  святковий концерт до Міжнародного жіночого дня;
–  обласний огляд конкурс та участь у регіональному конкурсі «Учень року»;
–  година спомин « Дзвони Чорнобиля. Ми пам’ятаємо»;
–  фестиваль національно – патріотичної творчості «Час вибрав нас»;
–  Концерта програма присвячена до дня Перемоги;
–  випускні вечори.

9.     Екологічне виховання

Метою екологічного виховання є формування у дитини розуміння, що природа – це першооснова існування людини, виховання свідомого доброго ставлення до неї, почуття відповідальності за навколишнє середовище як національну і загальнолюдську цінність. Відповідно до поставлених завдань, були проведені: вечір запитань і відповідей «Збережемо природу», дискусії «Будьмо друзями природи», розмова в колі «Який внесок у збереження природи можу внести я?», круглий стіл «Екологічні проблеми людства», бібліотечний урок «Творіть і бережіть красу земну», віртуальна подорож «Дивосвіт природи Чернігівщини».

Ліцей кожного року залучається до всеукраїнської акції з благоустрою закріплених територій в «За чисте довкілля».

 

Поділитися в соц. мережах

Share to Google Plus
Share to LiveJournal