Позаурочна діяльність та дозвілля


Організація побуту та дозвілля учнів у гуртожитку 

Проживання учнів в гуртожитку перш за все потребує забезпечення в ньому всіх необхідних побутових зручностей. Обов’язковою умовою створення здорового побуту є порядок, чистота та естетичне оформлення приміщення гуртожитку.

Для створення затишку коридори поверхів прикрашені картинами, декоративними та живими квітами, що сприяє розвитку естетичних смаків учнів.

В гуртожитку передбачено різні форми самообслуговування: чергування і прибирання приміщень, ремонт меблів, текучий ремонт кімнат, благоустрій території. Щотижнево по середах проводяться санітарні дні. Для підтримування чистоти і порядку організовано на поверхах чергування учнів згідно складеного вихователем графіка. Чергування є одною з форм самообслуговування і входить в єдину систему самоврядування в гуртожитку. Головна мета чергування це залучення учнів до створення умов необхідних для навчально-виховного процесу, контролю за дотриманням всіма учнями розпорядку, належних санітарно-побутових умов.

Вихователь постійно працює над розвитком в учнів культури поведінки, привчає їх до самостійності, особливу увагу звертає на дотримання кожним із них елементарних норм особистої гігієни. Старости кімнат складають графік чергування  і слідкують за його виконанням. Санітарно-побутова комісія в складі 3-х учнів разом з вихователем або лідером поверху  щоденно перевіряє санітарний стан житлових кімнат. В кінці місяця підводяться підсумки «Краща кімната поверху». Результат конкурсу оголошується на зборах поверху. Оцінки виставляються на стенді «Екран чистоти» на першому поверсі гуртожитку.

Згідно положення про конкурс раз у два місяці комісія огляду-конкурсу розглядає подані радою гуртожитку пропозиції та матеріали, визначає переможців і на загально училищній лінійці нагороджує їх.

При визначенні переможців конкурсу враховується естетичне оформлення кімнат, самопідготовка та результати успішності учнів, зайнятість гуртковою роботою, збереження державного майна, дотримання розпорядку, економне використання електроенергії, поведінка учнів.

Виховна робота носить в основному особистісно-індивідуальний характер. Велика увага приділяється вивченню моральних якостей учнів, культурі спілкування, відношенню до обраної професії, до навчання, до своїх наставників та друзів.

Основними напрямками виховної роботи в гуртожитку є:

  • Вересень – фізичне виховання та здоровий спосіб життя
  • Жовтень – правове виховання
  • Листопад – громадянське виховання
  • Грудень – превентивне виховання (попередження шкідливих звичок)
  • Січень – національно-патріотичне виховання
  • Лютий – моральне виховання
  • Березень – естетичне та пізнавальне виховання
  • Квітень – екологічне виховання
  • Травень – сімейне виховання
  • Червень – трудове виховання

Свою діяльність вихователі здійснюють згідно перспективного та помісячного планування. Систематично проводять роботу по оформленню відповідної документації, ведуть аналіз соціального стану учнів, журнал обліку індивідуальної роботи з учнями,  журнал обліку проведення виховних заходів, протоколи засідань ради гуртожитку; матеріали щодо порушення учнями дисципліни та режиму проживання гуртожитку. Виховна робота в гуртожитку керуються основними законодавчими актами, наказами, нормативними та методичними документами щодо організації виховної роботи в гуртожитку

Майстри виробничого навчання, викладачі, класні керівники допомагають в організації побуту учнів, їх дозвілля, проводять разом з медичним працівником профілактичні заходи з метою укріплення здоров’я та фізичного розвитку учнів. 

Організація дозвілля учнів, які проживають у гуртожитку 

Важливим питанням виховання в умовах  гуртожитку є організація дозвілля учнів з метою духовного росту, розвитку культури, творчої діяльності та зайнятості в позаурочний час, тому  намагаємося, щоб учні, які проживають у гуртожитку відвідували спортивні секції, гуртки. У гуртожитку проходять раз на тиждень відкриті позаурочні заходи, підготовлені викладачами та учасниками  предметних гуртків, вихователями, соціальним педагогом, практичним психологом, бібліотекарем.

У виховному процесі використовуються різноманітні форми та методи організації дозвілля учнів: вихователями проводяться бесіди, зустрічі, організовуються концерти, свята до історичних дат та інше.

В позаурочний час учні мають можливість займатись у гуртках та спортивних секціях. Крім того в гуртожитку  працюють молодіжно-творчі майстерні:

1.”Родина” – керівник вихователь Сергієнко О.М.

2.”Господарочка” – керівник вихователь Братська К.О.

3. “Чарівниця” – керівник вихователь Пінчук Т.М.

Це доброзичливі, енергійні, творчі люди. Прикладом стають їх роботи: витинанки, декупаж, квілінг, орігамі, вишивка бісером, миловаріння. До цієї кропіткої роботи залучаються і їх вихованці.

Вся діяльність педколективу ліцею  спрямована на створення комфортних житлово-побутових умов для проживання учнів, навчання, ефективної самопідготовки, організації культурно-побутового обслуговування, естетичного оформлення кімнат та приміщень загального користування, стендів, стіннівок, розвиток учнівського самоврядування учнів.

 

Поділитися в соц. мережах

Share to Google Plus
Share to LiveJournal